Učitelji – tutorji
Učitelj – tutor je:
- skrbnik učencev, ki se izobražujejo na daljavo;
- dobro pozna e-učno okolje (spletna učilnica, eListovnik, 0365 idr.) in didaktične pristope, ki so učinkoviti v takšnem okolju;
- uspešno načrtuje, izvaja in evalvira aktivnosti v izobraževanju na daljavo – podpora, pomoč, razprava, sodelovanje, moderiranje (forum, klepetalnica, e-pošta, skype, viber, vox) ð daje gradiva v razpravo, pripravlja povzetke razprav; obvešča in opozarja na netiketo;
- podaja navodila za usmerjanje dela in učenja na daljavo ð velik pomen navodil;
- uporablja klasična in e-gradiva, e-učbenike, e-storitve (po navadi ni njihov avtor).
Vloga učitelja – tutorja:
- je moderator – oblikuje in vzdržuje povezanost učne skupine, razvija in posreduje učne vsebine;
- je svetovalec – svetuje, kako se učinkovito učiti in uporabljati orodja za izobraževanje na daljavo;
- je ocenjevalec – preverja in ocenjuje usvojeno znanje;
- je spodbujevalec – spodbuja, pomaga, usmerja pri učenju in sodelovanju na daljavo ter h kritičnemu razmišljanju.
Poznati mora ciljno skupino (praviloma največ do 6 učencev, katerih skrbnik je), potrebe, izkušnje, predznanje, stopnjo digitalne pismenosti, finančno ovrednotiti stroške izobraževanja na daljavo. Klasičnega poučevanja ni veliko – udeleženci se učijo samostojno, v interakciji z ostalimi udeleženci in pod vodenjem e-tutorja, ki jih spodbuja k učenju, ustvarjanju, iskanju informacij, pripravi odgovorov, reševanju dilem ipd.
Delo učitelja – tutorja na operativni ravni:
- kot moderator je dostopen vsak dan, najmanj pa trikrat na teden;
- kot predmetni strokovnjak dopolnjuje, dodaja in opozarja na gradiva za samostojno učenje, pripravlja naloge različnih tipov in zahtevnosti – interaktivne naloge, razčiščuje nejasnosti, opozarja na vire informacij;
- kot mentor (inštruktor) učencem svetuje, pomaga, jih spodbuja k doseganju zastavljenih učnih ciljev in opozarja k oddajanju pravočasnih odgovorov na naloge;
- kot ocenjevalec sproti spremlja, preverja in vrednoti znanje ter sporoča povratno informacijo glede na kriterije, ki so določeni in dogovorjeni v naprej.
Učitelj – tutor mora imeti dobro znanje, veščine in vrednote kot so:
- imeti mora IKT znanje,
- poznati proces e-učenja (učenja na daljavo),
- biti vešč e-komunikacije,
- biti usposobljen za obravnavo učnih vsebin nekega predmeta,
- biti mora motiviran za izobraževanje na daljavo, odločen in prepričljiv …
Tutor, mentor
- tútor -ja m (ū) knjiž. varuh, skrbnik: postaviti mladoletniku tutorja; pren. tutor življenja
- méntor -ja m (ẹ̄) kdor z nasveti, pojasnili usmerja, vodi mladega, neizkušenega človeka
Šavli, Viljenka (2005). E-tutor. Priročnik za učitelje. Ljubljana: ZRSŠ in MŠŠ.
Geslo tutor: http://bos.zrc-sazu.si/cgi/a03.exe?name=sskj_testa&expression=tutor&hs=1, 23.11.2017.
Geslo mentor: http://bos.zrc-sazu.si/cgi/a03.exe?name=sskj_testa&expression=mentor&hs=1,23.11.2017.